Saturday 11 May 2013

Rasis

Aku pernah pos hal ini beberapa hari lalu.

Kali ini aku nak share satu kisah aku dengan student Cina kelas aku. Lepas cuti mengundi, dalam kelas pertama mula-mula aku tanya adalah 'apa khabar? ok ker GE13?'.

Aku terkejut sangat bila ada satu student yang jawab 'tatau, dah lupa'.

Jawab nada denial. So aku pun tukar tajuk and sambung lectures.

Bagi aku, yang dok pulun rasis sangat ni ada apa hal? Cuba bayangkan anak-anak hasil perkahwinan silang bangsa rasa macam mana. Ya lah, mak cina dan bapa melayu. Kau ingat tsk kecil hati ka?

Ok..aku terasa sangat sebab memikir dua ipar aku bangsa lain. Satu cina, satu mamak.

Sensitip la sikit. Agama tak ajar pun main sentimen bangsa dan kaum ni.

Dulu ada readers nak api-apikan isu DAP dengan PAS kat blog ini. Ajak aku debat.

Aku rasa blog ini kena spyware.

Apa pun, tolong la...benda ni tak sihat tau!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...