Friday 26 April 2013

Idea untuk mencukupkan tabungan perkahwinan.

Kahwin ni best, sumpah.

Kalau kata sumpah best, tidak bermaksud tak best. Faham tak permainannya di situ? Kadang-kadang biasalah ada up and down. Topik ini akan diceritakan nanti.

Saya ingin menarik perhatian kepada bujang-bujang di luar sana yang tengah merancang untuk melangsungkan perkahwinan, tapi tak ada duit. Saya ada idea bernas untuk tambahkan pendapatan saudara-saudari.

Saya bukan nak offer MLM. Jauh sekali skim cepat kaya.

Sebagai anak orang susah, saya percaya yang mahu hidup senang kenalah kerja kuat. Dulu masa saya nak kawin dulu pun, saya kerja kuat juga. Saya study lagi masa tu, tapi saya jual roti Intan's Oven di kolej hari-hari. Saya buat kereta sewa. Alhamdulillah dibukan rezeki, boleh kahwin.

Tapi key pointnya kena kerja kuat.

Saya dapat idea ini semasa pergi ceramah Ustaz Azhar Idrus. Anda boleh konsider langkah-langkah yang saya bakal cadangkan ini;

1. Anda google page atau FB Ustaz Azhar Idrus.

2. Download jadual ceramah Ustaz Azhar Idrus untuk satu bulan.

3. Anda berbincang dengan HR tempat kerja anda untuk apply cuti tahunan.

4. Anda buat tiny loan, atau guna sedikit modal untuk buat modal meniaga.

5. Anda follow setiap tapak ceramah Ustaz azhar Idrus, dan buka jualan produk anda. Produk apa, kita akan bincangkan di bawah.


Produk yang sesuai adalah minuman. Dengan menggunakan kereta Saga/Myvi yakni anda boleh buat tempat tidur dan isi khemah/kanopi, tong ais, dan tong air insyaAllah anda dah  boleh memulakan perniagaan ini.

Cuba bayangkan satu cup air coklat, ada boleh jual RM2, dan paling lekeh akan ada 500 to 1000 orang yang akan beli dari anda.

Dan anda dapat buat job tu dalam 15 kali sahaja dalam satu bulan.

Okeh, sekarang anda cuba bayangkan kalau anda jual kacang puteh pula.

Atau hot dog steam dengan gravy yang sangat enak...


Oh...rezeki, rezeki untuk yang mahu berusaha.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...